2011. december 22., csütörtök

A nyertes...


Karácsonyi hibakeresős játékunkkal kicsit későn kaptunk észbe, de szerencsére sokan jelentkeztetek. Mindenkinek köszönöm a megfejtést! Mindenki észrevette, hogy hol írtak nagyon eltérő infokat az olasz Karácsonyról, a szokásokról...Nekem személy szerint az Urn of Fate a kedvencem, hogy ezt honnan szedhette a cikk írója, nem tudom...


Külön gratulálok Erikának, aki mindig lelkesen részt vesz a játékokban. Az ő leveléből idézek, mert nagyon sok eltérést megtalált!

"Mindenhol azt olvasom, hogy a  karácsonyi "szezon" - ha egyáltalán lehet így nevezni - december 8-án, és nem 8 nappal karácsony előtt kezdődik... bár a 8 nap már marketinges szempontból sem logikus. :)
Nem tudom, melyik az a gyerek, amelyik kezében az ajándékkal még hetekig várna, de én még eggyel sem találkoztam, még hírből sem ismerek. 
Továbbá a Befana nem egy ronda király, hanem egy jóságos boszorka, aki igaz, hogy Vízkeresztkor,  Január 6-án ajándékot hoz a gyerekeknek, de ez inkább a mi Mikulásunknak felel meg.
Az ünnep nem 24 órával Karácsony előtt kezdődik, hanem csupán 24 órán keresztül tart (legalábbis így olvastam), Szentestén éjféltől 25-én éjfélig, és a legfontosabb esemény karácsony napján az ünnepi ebéd, amikor az ajándékozás is történik (nem Szenteste, mint nálunk).
Bevallom, az Urn of Fate bögréről életemben nem hallottam, ki tudja eszik-e vagy isszák, lehet valamilyen kultúrában igenis van jelentősége, de én úgy gondolom, ha bármi köze lenne az olaszokhoz, legalább a neve olasz lenne, ha már magyar megfelelőt nem sikerült találni."

A szerencse azonban ez alkalommal Ehegének kedvezett, akit ezúton is kérek, hogy írja meg a címét az olasztanar1@yahoo.it vagy a stekri@t-online.hu címre, hogy elküldhessem az ajándékát!


BUON NATALE E FELICE ANNO NUOVO A TUTTI!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése