2011. december 5., hétfő

Itt az újabb kórság!- Di nuovo malattia


Kb. 1 évvel ezelőtt írtam egy bejegyzést, melyben a téli betegségek szavait szedtem össze, akkor megfázás, köhögés volt a téma. Most is egy ilyen gyűjtemény jön, bár szándékomban állt folytatni a horoszkópos témát, de sajnos kb. másfél hete betette a lábát a gonosz hozzánk hasmenéses hányás képében. Ezért tűntem el egy kis időre. Mind a négyünkön végigment a betegség. A gyerekek megúszták hányással, a kicsi szegény, ahogy leszálltunk Lillafüreden a Mikulásvonatról rosszul lett és lemaradt a Mikulás-mókáról, mert haza kellett vele jönni. Igaz, ők másnap már helyrezökkentek és nem is volt nyoma az előző napi rosszullétnek. Utána következett Kriszta, másfél napig teljesen kiütve gyomorgörccsel, szédüléssel és én zártam a sort, szintén ágyban töltve egy napot. Az ismerősök közül több családot döntött ágynak ez a vírus, reméljük már kitombolta magát.


Jöjjenek hát a szavak:

rosszullét- malessere
hányni- vomitare
hasmenés- diarrea
émelygés- nausea
gyengeség- debolezza
ágyban marad-stare a letto
kiütve- essere debilitato
fejfájás- mal di testa
öklendezés- rigurgito
lemarad v.miről- perdere, perdersi qcs
rossz a közérzete- sentirsi a disagio
gyomorgörcs- crampo allo stomaco, spasmo gastrico
szédülés- vertigine
szédül- gli gira la testa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése