2010. július 3., szombat

frasario turistico-mini turista szótár

Itt a nyár és sokan választják célul Olaszországot. Ezért egy (természetesen rövídített) turista szótárt állítottam össze, amellyel szállodában, étteremben lehet boldogulni. Persze meg lehet próbálni az alábbi módon is:

http://www.youtube.com/watch?v=NH3pzpC08jM


Buongiorno, buon pomeriggio, buonasera, buona notte.
Jó napot kívánok! Kellemes délutánt, jó estét, jó éjszakát!
Ciao, come stai? come sta?
Szia, hogy vagy? Hogy van?
Molto bene, e Lei?
Jól és Ön?
Arrivederci. Grazie. Piacere.
Viszlát, köszönöm. Örvendek.


Prego, vuol ripetere?
Elnézést, meg tudná ismételni?
Scusami (tegező forma) / Mi scusi (magázó forma)
Elnézést. Sajnálom.
Che cosa? Perchè?
Mi? Miért?
Quando? A che ora?
Mikor? Hány órakor?



Quanto costa?
Mennyibe kerül?
Qualcos'altro?
Még valamit?
Chi?
Ki?
Cosa vuol dire?
Ez mit jelent?
Parla italiano o inglese?
Beszél olaszul, angolul?
Può parlare più lentamente? Può scrivermelo?
Legyen szíves lassabban beszélni? Le tudná nekem írni?
Non capisco. Ha capito?
Nem értem. Érti?
Posso avere … ?
Kaphatnék...?
Può farmi vedere ....? Può indicarmi la strada per...?
Meg tudná nekem mutatni...?  Meg tudná nekem mutatni az utat ....-ba/be?
Ha bisogno di aiuto?
Segíthetek?
Dove posso prendere il taxi, l'autobus...?
Hol tudok taxit fogni/buszra szállni....?
Dove posso noleggiare una macchina?
Hol tudok autót bérelni?
Quanto dista da...?
Milyen messze van... ?
Mi sono perso
Eltévedtem.
Mi porti in Via /.... Piazza... Ho molta fretta.
Kérem vigyen engem a ....utcába/......térre. Nagyon sietek.
Va bene qui, grazie. Quanto Le devo?
Itt jó lesz itt. Mennyivel tartozom?
Partenze, Arrivi. Treno, Traghetto
Indulás, Érkezés, Vonat, Hajó
Dove si comprano i biglietti?
Hol lehet jegyet venni?
Sono il signor... Ho una prenotazione per una singola a partire da oggi.
....vagyok, lefoglaltam egy szobát 1 fő részére a mai naptól.
Vorrei una camera matrimoniale per tre notti con prima colazione
Szeretnék egy szobát két fő részére három napra, reggelivel.
Ha prenotato? Mi dispiace, non abbiamo più disponibilità per ora.
Lefoglalta? Sajnálom, de nincs szabad szobánk/szabad helyünk.
Può portarmi la colazione in camera?
Legyen szíves a reggelit a szobámba hozni.
Letto, cuscino, bagno, vasca, doccia, aria condizionata, coperta, lenzuola, asciugamani, sapone.
ágy, párna, fürdőszoba, fürdőkád, zuhany, légkondi, takaró, lepedő, törülköző, szappan
Avete un tavolo per quattro?
Van asztaluk négy fő részére?
Cameriere, per favore, mi porti dell'acqua minerale gassata/naturale e del vino rosso / vino bianco.
Pincér, legyen szíves szénsavas/szénsavmentes vizet hozni és vörös/fehér bort!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése