2012. április 15., vasárnap

Dove regna l'acqua...-Ahol a víz az úr-Bagnaia és a Villa Lante

Ismét itt vagyunk, visszajöttünk Olaszországból és el is készült az első videoklip a kirándulásainkról, melyet itt találtok:  Bagnaia és a Villa Lante
Olaszországban a tavasz idén nem kényeztetett el minket, voltak naposabb és szelesebb, hidegebb napok (sőt, mivel Sipicciano magasan épült, ezért reggel még köd is volt !!!). Az egyik ilyen nap délutánján, mikor nem is tudtuk, merre induljunk, gondoltunk egyet és elmentünk a Viterbo mellett található Bagnaia városba. Annyit tudtunk egy szórólapról, hogy van ott egy szép park szökőkutakkal. Az az igazság, hogy a két örökmozgó, hemzsegő fiúnkat legjobban az ilyen szaladgálós, felmászós, vizezős helyek kötik le, melynek eredményeként farkasétvággyal esznek és édesen alszanak éjszaka. Egyébként is megviseli őket (és ezáltal minket is) az, hogy ott nincs tévé, nincs komputer (internet) és nincs kert, ezért minden napra szervezni kell nekik valami mozgásos programot. A városba érve viszonylag könnyen megközelíthető helyen lehet leparkolni és úgy döntöttünk, hogy először a várost nézzük meg. Kedves kisváros, kíváncsi gyerekekkel és a padon üldögélő öregekkel, tipikus, Tusciára (Tuscia- Lazio tartomány északi része) jellemző házakkal.
Rövid séta után eljutottunk a Villa Lantéhoz (a XVI. században épült), mely már belépéskor kellemes csalódást okozott, hiszen csak 5 euró a belépő felnőtteknek és a gyerekek nem fizettek (a közeli Parco dei Mostri belépője igencsak húzós egy négytagú családnak-nézd meg az kapcsolódó videot Parco dei Mostri képek). A két épület (ezek közül az egyik látogatható) között található a francia kert (olaszul giardino all'italiana :-) ), mely gondosan nyírt formájával és labirintusra emlékeztető elrendezésével bújócskázásra csábít... de a szigorú őr leállította a két fiút időben.

A hatalmas szökőkútban aranyhalak úszkálnak és vidám törpék fröcskölik a vizet (most éppen nem, de nyáron bizonyára bekapcsolják ezeket is). Ahogy a lépcsőn feljutottunk, újabb és újabb meglepetésben volt részünk. Minden szinten valami érdekes megoldást láthatunk a víz elvezetésére. Az egyik szinten félkörben mécses alakú kicsiny szökőkutak vannak.

A következő szinten egy hatalmas kőasztal, melyen pikniket tartottak az ott lakók.

Még feljebb haladva egy olyan vízfolyás épült, mely egy nyakláncra emlékeztet és játékra csábít.

Egészen fent egy kis barlangot találunk fülkékkel és a sziklából előtörő apró vízesésekkel, melyet két oldalról két kicsi ház fog közre.
A kert és a szökőkutak megtekintése után a parkban lehet rohangálni, fára mászni vagy egyszerűen csak heverészni.
Az egész kert nyugalmat áraszt (persze ez azért is történhet, mert kevés látogató volt éppen), olyan mintha visszamennénk az időben, vagy egy mesebeli parkban sétálnánk.
Hazafelé megéheztünk és úgy gondoltuk az otthonunkhoz közeli városban, Graffignanoban vacsorázunk, az egyik kedvenc éttermünkben. Sajnos ők nem így gondolták, a válság itt is érezteti hatását, több vidéki étterem a heti egy pihenőnap mellett más napokon sem nyit ki :-(
Így továbbálltunk és egy olyan helyen álltunk meg, amelyre már régóta „szemet vetettünk”. Érdekes felfedezéseket tettünk és meglepetések vártak ránk... de ez már egy másik történet....